کتاب چی نیروی نهفته
نوشته شده توسط : حبیب

کتاب فوق العاده “چی نیروی نهفته ، چگونه آن را توسعه دهیم؟” نوشته ویلیام چونگ و به ترجمه حسین قاسمی کتابیست درباره هنرهای رزمی و پرورش نیروهای نهفته.

میتوان گفت پشتوانه درونی حرکات موجود در سیستم هنرهای رزمی، وجود نیرویی است که “چی” خوانده میشود. “چی” نیروی درونی یا حیاتی ریشه در بطن هنرهای رزمی دارد. این کتاب که به بحث “چی” در هنرهای رزمی یا “چی سخت” یا “چی کونگ فو” میپردازد، عموما به تکنیکهای دست توجه دارد و به تمرینات و دیدگاههای یک هنر رزمی چینی در این باره میپردازد.

چی (به چینی: 気) در فرهنگ سنتی چین بخش فعال و زنده‌ای‌ست که در هر موجود زنده‌ای وجود دارد. این واژه در کره‌ای گی و در ژاپنی کی تلفظ می‌شود. چی معمولاً به انرژی حیاتی ترجمه می‌شود و معادل تحت‌اللفظی آن هَوا و نَفَس است. تقویت و تمرکز بر جریان چی در بدن یکی از مهمترین بخش‌های فلسفه و پزشکی سنتی چین و هنرهای رزمی شرقی است.

دانلود رایگان فایل pdf کتاب “چی” نیروی نهفته – نوشته ویلیام چونگ کتاب فوق العاده “چی نیروی نهفته ، چگونه آن را توسعه دهیم؟&rd… ادامه مطلب

 

*************
 
 برچسب ها دانلود رایگان کتاب چی , کتاب چی نیروی نهفته , دانلود کتاب , دانلود کتاب چی نیروی نهفته , ابر نیروی چی صمد ولیزاده ,




:: برچسب‌ها: دانلود رایگان کتاب چی ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: